frukostmöte

Idag hade vi i BCP07 ordnat ett frukostmöte för våra partnerbutiker och även bjudit in Kenth Åkerman att föreläsa för oss. Till viss del inspirerande, till viss del var han rolig och entusiastisk, men jag kan ändå inte låta bli att undra om aldrig en sådann människa vaknar upp o måste kämpa extra mycket för att ("knäpp" "knäpp") le. Det spelar ju hursomhellst ingen roll hurvida han har en dålig dag eller ej, han va ju och föreläst för att väcka tankar hos oss. Ska nog tänka lite på det där med 5 minuter, 4 ggr om dagen. För er som inte va där så gick det kort och gott ut på att under dom 5 första minutrarna på morgonen, på jobbet, påväg hem från jobbet och hemma, inte vara grinig o tvär utan istället vara glad. Kan jag iofs måga gånger känna är ganska så självklart, men som sagt även solen har sina fläckar och även jag är grinig imellanåt (!!!), hellst när jag haft en lång dag, handlat och det spöregnar och så kommer jag hem pissblöt. DÅ är det svårt att vara glad.

Men det är väl inte meningen att man ska köpa allt som en föreläsare säger, det skulle ju mer vara hjärntvättning. Har precis som han sa tagit till mig vissa saker, lustigt att han kunde veta det.

Ett citat från dagens föeläsning som Kenth Åkerman sa idag i samband med en butikschefs ansvarsområden:
"Gör inte 1 sak 100% bättre utan 100 saker 1% bättre"

Nu ska det pluggas och även skickas lite rolig fakta om mig själv inför avslutningsfesten hos Cissi den 27e maj. Ska bli kul att se vad det kan bli av detta!

Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Cissi

spöregnade det idag? Jag har haft sol hela eftermiddagen...eller ja efter 12 och framåt.
tack för dina 5 saker!
kram kram

2008-05-20 @ 19:40:34
URL: http://cissilicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0