då va sommaren igång

Startade första dagen på sommarlovet med en rejäl bakfylla utan dess like. Ska aldrig mer dricka öl som är över 4,2. Och aldrig mer än 4 stycken. Då borde jag ju slippa nära-döden-upplevelserna!

Festen hos Cissi var lyckad o rolig, min kyckling blev bränd, men jag hade ju lite grönsaker att trycka i mig med! Himma rolig lek vi gjorde, alla hade skickat in 5-10 saker/händelser/etc. om sig själva o sen hade cissi gjort ett quiz av det hela. Mycket roligt och underhållande. Det är väll nu det är lämpligt att skriva: Man lär sig nånting nytt varje dag!

Kände mig inte helt obakis idag heller, men efter en mysig lunchrast från jobbet med min J inkl. glass blev det bättre!
Va inne på JCs rea som nog va det sämsta på länge, ta i lite om ni skyltar med rea o ha inte bara 5 olika plagg, lite onödigt med både tv-reklam o tidningsreklam om ni sen inte rear alls för 5 öre. J hitta dessutom ett par skitsnygga jeans men jeanstillverkarna för det märket hade nog inte alla hemma. J provade 33-32, men insåg att dom va för korta men satt bra i övrigt, så jag hämtade 33-34 som va aaaaldelses förstora. 32-34 satt jättekostigt dom med. Den oerhört (inte) trevliga säljaren förklarade att ett par byxer ändras i vidden också om man tar ett par längre. Men jagmenar tum som tum, 33 " är väll 33" och inget annat? Jobbar ju i en herraffär o våra jeans ändras inte så radikalt mycket så att det ser ut som en helt annan bralla bara för att längden förändras. Jeans e fan svårt, va längesen jag hade ett par "dom-här-jeansen-e-jag-kär-i-o-jag-överger-dom-aldrig"-jeans.

Kom hem från GinaTricot's V.I.P. kväll vid kvart över sju, hittade nada. Tycker det är jobbigt med massa stressiga människor som ska fynda. Jag vill fynda i lugn o ro. Men väl hemma så gick jag o J ut i trädgården och grillade korv. På lördag kommer våra nya trädgårdsdynor, dom andra flyger det ludd ur. Gammla-gammla.

Nu ska jag sova, ska upp om 8 timmar o 15 minuter.

På lördag blir det grillat i trådgården igen, gud va mysigt!

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0