25 år (forts.)

Plötsligt händer det:
Varje år på min födelsedag brukar jag ringa eller sms:a min bror lite innan midnatt och informera om vilken datum det är. Men i år var han en av de första att grattulera, så vad säger man? Jo, plötsligt händer det!

När jag ändå är inne på att mobba min bror lite såhär offentligt så kan jag berätta en händelse från helgen.
Vi sitter ute i uterummet hemma hos pappa och har precis haft ett "tequila-moment". Brosan har dock redan gått över till sitt rödvin och av en händelse så råkar han spilla ner min sprillans nya tunika. Men snabbt som ögat får jag av mig den och har ju saltet rätt tillgängligt. (5 min senare spiller bro även ut rödvin över en vägg i köket) Igår la jag iaf en stund på att fåbort rödvinsfläckarna med hjälp av lite Vanish (typ halva flaskan). Men - det gick bort så jag messar honom och meddelar detta och får till svar: Oj, mins ingenting av rödvin på din klänning! Lite kul... kanske därför det tog 2,5 timma att gå rundan i lördagsnatt med?

Pappa var här nu i morse och drack kaffe och lämnade sin födelsedagspresent från han o brosan o lilla mor. En sprillans ny, superfin och jättebra digitalkamera! Oj va glad jag blev! Tack så jättejättejättemycket!

Har dessutom fått mysfrukost och lijor av J, tack!
Pga att jag brukar kolla in eventuella gömställen i lägenheten några dagar innan jul o födelsedag så har J lite ärenden nu i eftermiddag. Vissa barnsliga beteenden finns tack o lova kvar, men det är väll dags att säga att det känns faktiskt helt okej att bli 25!

Eftersom jag är så vuxen och mogen så ska jag nu lägga ner några timmar på tenta-plugg innan det blir tårtkalas vid fyra. Farmor, farfar, mamma, syster och morbror med familj kommer och äter av min jätterosa tårta!

Ha det kalas - det ska jag ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0