Sova ikapp.

Söndagarna ser alltid likadana ut. Oavsett om man vart ute eller ej så ställer man vanligtvis inte klockan, för man vill vakna av sig själv. Problemet är bara att om man gått upp runt halv 7 från mån-lördag och sover till runt två på söndagen för att sen somna på soffan (jag vet det låter helt otroligt) framför Helsingborg - Balrog matchen som säkert va en jättebra match om man kunde "se" den. När dom äntigen visar lite innabandy på en kanal man kan se (vanligtvis visas det på TV4 Sport, idag va det på Tv4+) så va det bildstörningar. Och det slog aldrig fel... varje gång det hände nått kul så va det extra dålig bild. Mycket irriterande och sövande, så jag somna fram till halv 8 på kvällen. Jo, problemet är att det är sjukt svårt att somna på söndagskvällen... därför sitter jag här denna sena timme och lider för att imån kl 8 - 10 har jag redovisning. Bra planering Martina.

Warberg valde alltså Balrog - första matchen är på tisdag. Spännande! Vi lär väll tippa i skolan antingen imån eller på tisdag.

Igår va min far, min syster och hennes kille Jonas här och käka och kollade på melodifestivalen. Det blev en rafflande omgång Alias och en lika tung förlust som Carolas skräll i melodifestivalen för laget Martina-Johanna. För er som inte spelat spelet så ska man förklara ord för sin medspelare och på såsätt plocka poäng. Många härliga citat blev det igår, inte helt oväntat så stog jag o Johanna för dom bästa ;)
"Det som sitter mellan näsan" - Johanna (rätt svar: storögd)
"Om man inte sitter på innebandy-macthen så...." - Johanna (rätt svar: står)
"Huvudstaden i Athen" - Jag (rätt svar: Rom)

   

Det är ju helt klart ett + om man känner varandra. Mins speciellt en gång när Johanna o jag även då var i samma lag. Johanna säger: "Mammas favoritgrönsak!" Jag: "BLOMKÅÅÅL!" Ni som känner mig vet ju hur tävlingsinrikatad jag kan bli...

Den lilla paparazzifotografen Johanna förevigade även mig när beskedet om att Carola/Johnsson inte gick vidare. Det såg ut såhär:
Pappa sa till mig: "Men Martina, du får tänka att det bara är en lek!"
Ja okej, svarade jag. Tänkte du så när du stog i Globen i april förra året och det stog 3-3 mellan Warberg och Täby? Nä, tänkte väll inte det...
Fast jag reagerade ju milt igår jämnfört med hur jag hade reagerat hemma i soffan hos Elisabeth om Täby vunnit. Ush, hemska tanke.

Nu ska jag sova!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag försöker göra tvärtom här... Vara vaken så länge som möjligt för att vakna så sent som möjligt då jag ska jobba natt i veckan... :S

2008-03-10 @ 03:01:34
URL: http://pelicaistoravarlden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0