Schlager, omtenta och lasagne

Jag vaknade med ett leende på läpparna imorse - och det berodde inte enbart på att jag viste att jag skulle åka iväg och plugga en söndag morgon utan för att Christer Sjögren kom näst sist i gårdagens melodifestival! Tyckte att Perellis låt är bra och den kommer säkert funka i Eurvison Song Contest, men Sannas låt är så bra att jag nästan börjar gråta.
Det va allt jag tänkte skriva om melodifestivalen, bara för att jag skrev ett långt, superkul inlägg igår som försvann... blev väldigt arg och upprörd.

Idag kollade jag om min omtenta i Inköp kommit in och vet ni vad, det hade den och jag fick G, men hela 5 poängs marginal! UUUNDERBART!!! Hoppas det går lika bra på tisdag, isåfall har jag ingen omtenta som ligger och gnager på mig... för det finns inte en chans att jag kan få U på tentan i fredags, det kändes både bra och kan kanske tom vara ett VG, men jag ska inte hoppas på för mycket.

När jag ändå skriver om skola kan jag ju ta och skriva om en grej som jag skrev igår (men som sagt det försvann ju!!!). Skrev ju för några dagar sen om en individuell ekonomiuppgift som blivit försenad pågrund av att läraren inte var klar. I fredag efter tentan går jag och några till helt utmattade ner till Campus reseptionen för att hämta ut det. Fick mitt arbete först och med darriga händer och flackande blick började jag leta vart det stog om det blev komplettering eller om det va Godkänt, hittade ingenting! Sen förstog jag att dom som fått G hade fått det ifyllt på framsidan medans dom som fick komplettering hade fått Retur1 understruket med fin röd penna, på mitt va det ingenting sådant. Stog inte heller nånstans vad jag skulle komplettera, och jag hade endast likadana frågor och tankar från läraren som dom andra. Kan hon ha glömt att sätta dit ett Godkännt? Eller ska jag komplettera? Mycket irriterande med tanke på att man gått en vecka över returdagen och sen vet man ändå inte. Fick inte tag på henne i fredags heller... men imån hoppas jag på svar!

Idag står det lasagne på menyn, ska till och med vara så ambtiös att jag gör en till mig och en med riktigt kött till J. Han kommer säkert bli jätteglad, har vart lite kött-gnäll nu det senaste.

Längtar så till Påsk-helgen! Jag o min J ska till Åstol och hälsa på hans familj.
Det kommer garanterat bli både rödvinsklubben, avslappning, SingStar m.m. Har sett fram emot denna helgen sålänge, det kommer bli mitt lugn efter stormen (som jag är i nu). Men innandess ska det genomlidas två innebandy kvartsfinaler mot Balrog. Kan man sätta en vinst borta på tisdag tro? Hade ju vart gudomligt underbart! J håller stenhårt fast vid att det blir Warberg - Pixbo i finalen och att Pixbo vinner - svikare, vill han inte bli en äkta Warbergare? Han låtasdes dessutom ringa på Christer Sjögren igår. Han ligger mer på - än på + nu kan jag lova...

Såg ju gevetvis inte Frölunda - Färjestad matchen igår (melodifestivalen), men 4- 0 talar ju för sig själv och fick senare höra att det va lite lätt utklassning, underbart!

Ikväll är det först Parlamentet och Wallandes som gäller, underbara söndagskvällar!

Nu e det mat-tinan i mig som ska fram!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Bajs

Gött att du klarade det! :)
Jag sa ju det ;)
B-b-b-bajs

2008-03-17 @ 16:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0