... & Odjuret

Efter gårdagens släktkalas och Så ska det låta, var det dags att göra upp i Alias. Många vinnar-själar fanns på plats och det va blod, svett och tårar, vinna eller försvinna - vilka lyckliga två skulle få äran att få mobba de andra resten av helgen?!
Det svarta laget: J och svärfar
Det röda laget: Jag och Marie
Det blåa laget: Svärmor och yngsta systern
(mellersta systern gick och la sig, snörvlande, eller kanske hon gjorde ett ihopkok av "Husets-försvarssalva" på övervåningen?)
Det började jämt för att sedan övergå i en klar ledning åt det svarta laget. Då gav de blåa upp, men vi i det det röda laget kämpade på in i det sista och mardrömmssenariot uppstod strax innan mål-linjen. Ett kort kvar - marie ska förklara ett ord för alla och den som tar ordet vinner. Mitt hjärta dunkade lika hårt som det gör under en Innebandymatch.
Maries förklaring: "Detta vill du att J ska tycka att du är"
Har aldrig fått så många lovord från J under loppet av 2 minuter. Men ingen kommer på vad ordet är så Marie fortsätter: " hm hm & Odjuret"
Jag: "SKÖNHET!!!"
Segerna var vår och pojkarna försökte för glatta livet överklaga. Men, det va som jag sa från början: det var vinnarlaget mot förlorarlaget!

Berättade även under spelets gång om mina två mardrömmar som har förföljt mig, Innan vi åkte till Sthlm för några helger sen vaknade jag med ett ryck för att jag drömt att jag blivit en AIK supporter och en vecka senare drömde jag att två AIK:are slogs med J. Svärfar (stödjande som han är) satte sig in i sutuationen och förklarade att om han drömt att han blivit en Brynäsare hade han nog snarare kastat sig ut från tredje våning - det skulle inte finnas någonting mer värt att leva för, ingen återvändo! Men han sitter här i soffan idag - så tack o lov hade han ingen mardrömsnatt!

Ikväll avgörs det: Frölunda - Färjestad. Ska man få se en vinst i år? Ja det är faktiskt sorgligt - har inte haft möjlighet (vi har inte Canal +) att se mer än 3 matcher i år och två har slutat i förlust mot Färjestad och en slutade 1-1 mot Djurgården. Hade ju vart ett utmärkt tillfälle att bryta trenden ikväll.

Har folk inget bättre för sig? Eller för den delen något roligare att lägga sina pengar på? När jag sitter och tuggar i mig mina frukostflingor så lägger jag hellre min energi på att hålla ögonen öppna och på att just gapa-tugga-svälja.

Nu ska det snart letas påskägg, kokas ägg och sen blir det en öl på rökeriet.  Det är strålande sol men -4 grader men vad gör det när man är på Sveriges finaste ö!

Ha det kalas!

image41
Härlig kombination ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0