Härligt regning dag

En dag som börjar med spöregn påväg till bibblan kan ju egentligen bara sluta på ett sätt, trodde jag... Men nej, både Warberg och Frölunda vann sina första kvartsfinal-matcher idag.  (dessutom fick jag ut en hel del av dagen på bibblan med... men det är ju inte direkt intressant att skriva om.)

Tyckte det va lite dåligt med folk i Sparbankshallen idag, med tanke på slutspel och allt. Men det är kanske hockeyn som lockar hemma i soffan, Lite mer än 1700 personer va där i vartfall, förhoppningsvis blir det mer på Skärtorsdagen. Måste säga att de gånger jag sett att det blir tekning pga att domaren får bollen på sig är ytters få, eller så lägger jag inte så stor notis vid det eftersom det händer så sällan, idag tycktes det dock vara som så att domarna faktiskt ville va med o lira lite innebandy han med. Finns ett youtube-klipp med en rätt rolig domare och har funderat lite på om det är på skämt eller ej, men idag bevisade dagens domarpar att det är nog sant trots allt. I alla fall så fanns det en viss likhet, kanske är dom släkt? Det va också ganska kul när en Warbergs-spelare stog och diskuterade någonting med domaren och domaren då la armen om honom för att avsluta med att slå honom två ggr i rumpan. Kanske bara va jag o min syster som reflekterade över detta?
Bäst idag va Mikael Holmers målgest vid hans andra mål för matchen!!

Hade tippat 6-4 till matchen, men 6-5 blev resultatet... inte så illa ändå. Kanske borde köpa mig en lott en dag!
Nu e det bara den eviga väntan på nästa match mot Botkyrkalaget. Lite segt ibland med innebandy att det e sånn lång väntan mellan vissa matcher.

Både idag och igår har vi i BCP07 gått som på nålar i väntan på att responsen på en individuell uppgift ska dimpa ner på expeditionen nere på Campus. De andra lärcentrena fick dem redan tidigt förra veckan, och hon skulle vart klar i fredags. Så idag fick vi ett meddelande om att hon inte tappat bort dem, hon va bara inte klar med rättningen. Hon har alltså 15 arbetsdagar på sig, vilket blir 3 veckor och sen ska det skickas osv, så man kan ju räkna med ca 18 arbetsdagar, dvs 3,5 vecka. Det är ett sånt himmla ståhej om vi studenter lämnar in så mycket som en timma försent, eftersom "så-är-det-inte-när-du-ska-med-ett-tåg-att-det-väntar-en-timme-på-dig" och "så-går-det-inte-till-i-arbets-livet" blabla. Tydligen så gör det ju det. Trösten va att vi fick några dagar extra på oss att lämna in en eventuell komplettering, men vafasen, då e ju andra kurser redan igång och vem vet vad man har att göra då. Stress-moment säger jag bara!! Vet förvisso folk som haft det värre med högskolan o sånna grejer, men man tycker ju ändå det ska vara lika för alla det här med inlämning och tillbakalämning.

Nej, nu är det sängen som gäller. Imån är det ännu en hårdpluggardag!
Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: Martina

Ja jag älskar min mambo ;)

2008-03-12 @ 16:41:30
URL: http://mtinam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0