Han alla pratar om...

Hela Sveriges kvinnliga befolkning går nu omkring och är mer eller mindre kära i Björn Gustafsson. Är det våren tro? Har kommit på mig själv att gå och nynna på "Carina Berg-låten" mer än vad jag nynnar på exempelvis Carola-Johnssons "One love". Som Charlotte Perelli sa när hon chattade på aftonbladet igår: "Björn har redan vunnit", så varför har SVT då fattat det oerhört korkade beslutet att inte låta Björn vara med i andra chansen? Tror inte ett dugg på att det inte skulle finnas tid för ett uppträdande, snarare är det väll någon som tycker att Björn fått mer uppmärksamhet än själva Melodifestivalen i sig (som kanske har vart bland de sämsta på  många år - trodde aldrig jag skulle behöva skriva att Melodifestivalen tappat stinget). Tydligen så ska ju Luuk vara en slags underhållning i sig... får se hur bra det går. Han funkade förra året, men när väl publiken fått smaka på lille Björn så är det nog svårt att vänja av dom. När kommer ett Björn-rehab? Tack gode gud att han kommer tillbaka till den stora finalen!

Aftonbladet hade för övrigt en annan artikel om Björn där det står att hans framgång har gått lite för snabbt, vet inte riktigt om jag håller med om. Viste vem Björn va innan han satte sin fot i Parlamentet. Såg honom första gången på ett Youtube-klipp från Sthlm-live, men jag vill väll ändå poängtera att det var under Parlamentet som hans riktiga genombrott kom och då borde man väll tycka att det inte gått för snabbt om det tagit lite över ett halvår för honom? Han har nog hunnit vänja sig.

Lilla Nordman, allvarligt vad tjänar din psykning gentemot Carola till? Alla vet redan om vad Carola har sagt och dessutom har hon bett om ursäkt för sitt uttalande, men det är ju inte lika smaskigt för media att ta upp, sitt uttalande gentemot homosexuella lär hon ju i vilket fall få leva med resten av sitt liv, och alla är väl medvetna om det. Blir bara bisarrt när man går till media och snyftar om det så fort man råkar hamna mot dem i Andra chansen. Tror Nordman han ska vinna röster på det? 
Tycker det är ganska kul att Normans maneger Michael Brinkenstierna uttalar sig såhär:

- Hon lyssnar aldrig på någon annan än sig själv. Och så har hon ju heller inte lyckats utomlands.
Undrar just hur många utomlands som har hört talas om Nordman? Dessutom är det väll inte så överidvet många svenska musiker som lyckas utomlands, förutom i Norge, Danmark o möjligen Japan. Vissa undantag finns ju alltid såsom Robyn, Roxette etc. Dessutom är även den repliken urtjatad, vet inte hur många gånger jag har hört Bert Karlsson säga samma sak. Kom på något eget Nordman o c:o!

Varken jag eller mina compadres i BCP07 tippade rätt i söndagens innebandymatch, men vinst blev det så det stog härliga till. Nu är det slutspel som gäller. Vilka kommer Warberg välja? Tror på Pixbo. Men vem vet, kanske blir det Balrog, men 100 mil fram o tillbaka, undrar just hur kul det är. Men snart vet vi...

Det här är riktigt tragiskt... Finner inga ord!

Har nu haft huvudvärk i 4 dagar, är oerhört spänd i nacken. Kanske var på tiden att ha en dag hemma för sig själv? Jonas tror det är stress, men just nu känner jag mig inte speciellt stressad, befinner mig snarare i ett lugn före stormen. (Tenta om 2 veckor, med allt vad det innebär) Ska strax sätta mig o lösa några instuderingsfrågor i Företagsledning.

Oj va mycket jag hade på hjärtat idag.
Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Va ska Björn inte vara med i andra chansen? Där gick min värld under...

2008-03-04 @ 14:15:12
URL: http://cissilicious.blogspot.com
Postat av: Martina

Dumma SVT!!! men jag lovar att du ska få låna Beck- Flickan i jordkällaren! Oj de har en ny benlåt på passet nu, den var bra kämpig du. Men jag saknade dig gumms!! Krya på dig ses imorgon :)

2008-03-04 @ 18:45:24
URL: http://mtinam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0