Desperat hemmafru

Vaknade alldeles för sent idag, en halvtimma innan slutseminariet skulle börja. Det är så jag i ett nötskal - såfort jag vet att jag kommer vara ledig så slappar jag till lite innan jag är ledig. Och om jag ska träffa några i skolan o plugga (alltså ingen föreläsning eller så utan bara egen-tids-plugg) kan jag dyka upp en kvart försent, och det slår verkligen aldrig fel. Kan säkert verka arrogant osv, men det är verkligen inte med mening - måste jobba på det där tror jag. Kommer ju aldrig försent till jobbet tex. - men det har väll sin lilla förklaring med. Jobbet kommer man inte sent till - helst inte efter den klara men bestämda tillsägningen jag fick för lite drygt ett år sen (som jag såhär i efterhand villigt kan erkänna att jag uppskattade). Ibland kan man behöva en spark i arslet för att mogna lite. Men det va inte det jag tänkte skriva om idag, se det mer som en lång parantes!

Efter seminariet idag andades jag in massa frisk vårluft (blundade för att slippa se snön) och sen log jag för då viste jag - nu är jag ledig i 5 dagar! Fatta lyxen, glammet, värsta kicken! Så jag studsade hem nästan likt sådär som små barn gör när dom liksom hoppsa-går. Sparkade iväg sambon till skolan, satte stereon på hög volym och........... började plocka iordning och städa. Jag är nog sjuk i huvet, men det jag har velat göra sen typ 2 veckor tillbaka är att plocka iordning och fixa och dona. Jag tycker det är avslappnande, helst om man är ensam hemma och kan sjunga högt förs sig själv (och folk som går förbi utanför hör ut och tittar konstigt in genom fönstret, jag bjuder på det!) Fortsättning följer imån...

Har inte enbart agerat desperat hemmafru idag utan det hans även med en fika med Skorpan från Kentstad - mycket trevligt. Det är nästan som att gå på teater ibland när man träffar henne - enmannashow liksom! Helt underbar människa iaf. Om ni tycker jag är förvirrad, yr , flummig och schizofren så kan ni nog se vissa drag av detta hos Skorpan med.

Vi (eller jag) hade lite försmak på påsken idag, alltså ett påskägg fyllt med godis. Mår väldrigt illa just nu. Varför utsätter man sig själv för detta? J han är så inne i sitt dataspel att han inte hinner äta påskgodis, kanske borde börja spela "det tråkiga spelet"? Nej, skämt o sido...

Imån är det innebandy igen! Tjohoo! 3e kvartsfinalen så imån kan det vara avgjort. Kan nog med all säkerhet också säga att så blir det. Om inte hela matchen blir som period ett från matchen igår. Men det får vi inte tro... Tippar iaf 7-3 till hemmalaget.

På fredag åker vi till ön, längtar massor!
Ha det kalas!


Kommentarer
Postat av: Martina

Hur kunde du med att inte tro att den låg ute, alla vet ju ;) haha

2008-03-20 @ 15:05:02
URL: http://mtinam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0