oväntat

igår firade jag och J att han va klar med skolan, så vi tog oss ner till stan o käkade. Efter en dag på stranden så slog ölen ganska snabbt. Hursom hellst, efter maten, runt halv nio gick vi o hyrde film och då kom J på att vi nog skulle ta en öl till. Det va ju så härligt väder och det är ju synd att sitta inne. Efter den ölen kändes det som att allt va kört, kl ett inatt va vi hemma. Jag som har sagt att jag inte ska dricka - nu sitter jag ju här lite småbakis i Jonas stora blåa morgonrock.

Men, nu väntar Damernas på mig och i kväll ska jag ut o käka med jobbet. Sen blir det kick-off på Socitén. Blir nog skoj!

Ni som känner mig vet ju hur förvirrad jag kan vara ibland, igår slog jag rekordet!
Jag o M stog vid bankomaten och helt plötsligt säger M att hon minsann fått in skatteåterbäringen. Glad blir jag och knappar förväntansfullt på knapparna för att se om jag fått in min med. Tar dock endast ut hundra kronor (tack mig själv för att jag inte tog ut mer) tar minneslappen och kortet med GLÖMMER ATT TA PENGARNA! Inte förän vi är på Frukt o Grönt o ser att min stackars tarvliga hundralapp inte är med så fattar jag att min förvirring och glömska har slagit mig. Sa till M att jag aldrig skulle berätta detta för nån, att jag glömt ta med mig pengar i automaten men va fasen...

Nä, nu bär det av till havet...

ha det kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0