man lär sig aldrig

Igår efter jobbet tog jag och J den röda-faran till Elgiganten och köpte Sims spel till hans minsta syster. Eftersom vi ändå va halvvägs ut till min far fortsatte vår roadtripp ut till honom. En lite halvtrött "dagen-efter-festen" pappa öppnade dörren tillsammans med en superglad Chilli som tydligen rullat sig i älgbajs en stund innan vi kom. När vi druckit kaffe och jag o J fått med oss både av pappas egenodlade vitlök och hans små morötter bar det av hemåt, för J hade fått en utmärkt idé: Vi går på Happy Hour och tar en öl eller två! Sagt och gjort, vi gick ner till BnB och pimpla lite öl. Det man hinner glömma av mellan varje gång man går ut och dricker öl tillsammans med J är att man kommer inte hemåt efter 1-2 öl, det blir alltid fler, men precis innan man ska gå ut o ta den där enstaka ölen så har man glömt det. Då tror man helt serriöst att man bara ska dricka en öl. Hur-som-hellst när happy hour va slut tyckte vi det va hög tid att vi sommar-invigde Bodegan. Helt plötsligt sitter vi och är lite småfulla och pratar med ett äldre par, några män i 40-50 års ålderna med gula kläder spelar på den lilla scenen nere på socitén, det låter sådär om dom men vi har iaf riktigt trevligt! Runt tio-tiden börjar vi rulla hemåt och klockan elva står kvällsmaten på bordet. Tur att vi hade köpt några folköl. 13 timmar tills jag ska infinna mig på jobbet inser jag att jag kommer vara bakis imån (idag). J ringer några kompisar och går ner på stan för ännu en ölrunda. En timma senare är han tillbaka och då har jag hunnit diska och göra jättefint i köket. Skulle ändå vara uppe och dricka vatten och då kunde jag ju likagärna göra fint i köket.
Satt uppe en stund och prata med min lille J - han åker trots allt tillbaka till ön ikväll - och vipp-som-vapp så va klockan 3. Ska upp vid nio, wops. Stupar i säng och vaknar med ett ryck för att jag tror att jag försovit mig. Det har jag inte, klockan är 8. Somnar om o får ett mess klockan nio av kicki som tycker vi ska skjuta fram vår inbokade frukosten till 10.30 för hon är så trött... Toppen svarar jag o somnar om, vaknar tio drar nått i klädväg över huvudet och liksom på rutin fixar iordning mig. Sjuk bakfylla, ont i huvet, törstig, yr o vimsig. Ciabatta, kaffe och cola till frukost, sjukt gott! Väl på jobbet klockan 12 är min kollega minst lika bakis och två timmar in på dagen ringer det från butiken mitt-i-mot och undrar om jag kan komma över så hon kan få sätta sig ner en stund och besöka toan, hon är nämligen också bakis och jobbar själv. Vad gör man inte för sina vänner!

Man lär sig sanerligen aldrig! Man vet att man ska och jobba, men man tänker bara för stunden och för stunden har man sjukt kul ihop med sin pojk och ölen är billig och det är sommar, vad är då ett arbetspass vid middagstid liksom. Men ush, aldrig mer... jag är för gammal! Undrar just när det blir såhär nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0