konsten att prata med telefonförsäljare

Kände mig lite hängig igår när jag vaknade, fast på jobbet kändes det helt okej. Gick och tränade med sis och efter det så kände jag mig återigen inte på topp. Att jag vaknade kl tio-i-tio i morse av en j*vla telefonförsäljare från Sköna Hem (premurerade på den när jag fick ett jättebilligt erbjudande på eposten, har förövrigt NIX-spärr på hemtelefonen, men har man vart preumarnt eller dyligt hos ett företag gäller ju inte det.) som skulle GE mig ett TACK-paket för att jag vart premurant tidigare, allt för bara 73,50. Allvarligt, jag FÅR ett tackpaket men får betala? (Grattis på födelsedagen, här får du ett paket, sätt över tvåhundra spänn på mitt konto, mitt kontonr står i grattiskortet) Efter att hon pratat på en bra stund om deras nya fräsha layout på tidningen och om en designerväska jag skulle få med som man kunde ha i tre olika storlekar beroende på hur mycket man skulle ha med sig och om ljusstakar i borstat stål som skulle vara jättefint att ha på vardagsrummsbordet va det ganska givet vad jag skulle svara. Tackade vänligt men bestämt nej. Damen med den märkligaste och mest irriterande dialekten frågade då om det berodde på att jag inte gillade tidningen som jag tackade nej, mitt svar blev:
- Nej för det första ringer du kl 10 på morgonen när jag har jobbat hela natten (det va ju förståss inte sant, men jag hade ju faktiskt kunnat haft ett natt-jobb, det vet väll inte hon? Sanningen va bara den att hon faktiskt väckte mig, och jag har dåligt morgonhumör), dessutom har jag redan väskor i olika storlekar och inget vardagsrumsbord där jag kan ställa dina borstade ljusstakar som du vill GE till mig.
Det va tur att hon babblade på i säkert fem minuter utan att jag behövde säga nånting för då fick jag ju tid på mig att komma på nått bra och elakt att säga som jag sen kunde ligga i sängen o ha lite dåligt samvete över att jag sa. Hon gör ju bara sitt jobb, men kan dom inte skicka ett mejl istället? Det är ju tio gånger större risk att jag tackar ja via mejl än att nån ringer hem och stör mig. Tycker faktiskt inte man ska få ringa hem sådär, hemma är ens fristad och vill man promt shoppa heifrån, ja då finns internet.

Har lite att göra innan jobbet. Har förövrigt långöppet (till kl 22) idag och några torsdagar framöver istan. Innan dess bör jag ha:
x ) * Plockat iordning och packa upp ordentligt
(    ) dammsuga
x ) * diska
(    ) sorterat tvätt

* Uppdatering: Klarade faktiskt av att göra 2/4!

Är glad om jag gör 2/4, men med min "räsertakt" hinner jag nog med typ att diska...

Ha det kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0