halvsovande

Den senaste veckan har faktiskt varit rätt stressande. Det har vart jobb, syrrans bal och student med div förberedelser, massa fotboll på TVn, och sist men inte minst: Malin har vart i stan. Igår va jag ensam hemma för första gången på väldigt länga. Det blev fotboll, disk och städning.
 
Är ledig idag så en del måste jag få gjort idag med, tvättar och plockar iordning lite...
Ska träffa en kompis från högstadiet. Ska utmana honom i mini-golf tänkte jag!

Syrrans student va hur bra som hellst, hoppas och tror att vi fick till den så som hon ville ha den. Är så otroligt stolt över henne, jättebra betyg, lagom vild, ger sig aldrig och är målmedveten!

Sommaren är inte direkt någon blogg-skrivar-tid märker jag. De flesta låter sin blogg gå i ide, så även jag, eller jag låter den väll halvsova.

Över midsommar blir det Åstol, ska bli riktigt skönt! Veckans som kommer är helt fri, pappa har semester så jag tänkte jag kunde erbjuda mig att hjälpa honom med nått ute på gården. Sjukt skönt att vara ute på landet har jag upptäckt, förr ville jag inget hällre än att komma in till stan, nu är det tvärtom. Men det beror väll på att man bor en stenkast från "city".

Har börjat bli irriterad på folk som frågar varför vi inte alltid har söndagsöppet! Okej att jag i framtiden vill bli BC och då¨måste tänka budget, budget, budget men jag vill även få ner den där shopping-hysterin som säkert inte är helt obekant för många. Söndagar är en dag som jag anser ska vara helt shoppingfri, det är en vilodag för alla, icke religösa och religösa. Amen och punkt!

Nu ska jag ut i det fina vädret!
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0