hur är man ledig, när man är ledig?

Varje gång jag är "ledig", dvs det som klassas som att vara ledig - ledig från jobbet, ledig från skolan osv - så känner jag mig aldrig ledig. Förutom på söndagar och de två senaste söndagarna så har jag haft en riktigt praktbakfylla. Så då har jag sovit bort hela dagen och legat som ett kolli i sängen och vart allmänt ofräsh.

Nu sitter jag i vart fall här - på min lediga dag - och känner mig stressad över att jag måste ta vara på dagen. På min lediga dag va jag tvungen att gå upp kl kvart i nio för att vara med på ett telefonmöte med jobbet och sedan va man ju såpass pigg att det va ju inte tal om att gå o lägga sig igen. Väntade till kl 10 o ringde butiken för att tala om vad som sades. Efter att jag berättat allt som sagts började vi diskutera en specifik sak med rean och helt plötsligt va det mycket folk i butiken, så min underbara kollega säger: Kan jag ringa dig sen så kanske vi kan komma på en lösning?
Men då sa jag nått (och jag hoppas J läser detta och blir stålt): Nej, lös det om ni kan och kan ni inte så får det vänta tills imån, nu vill jag vara ledig. Det kändes så skönt, mina andra "lediga dagar" har jag antingen fått hoppa in pga sjukdom, gått ner frivilligt bara för att jag är nyfiken på hur det går, blivit uppringd för att någon undrat något eller vart på telefonmöte (som idag) kl 9 på morgonen.

Bortsett från att jag inte kan ta vara på min lediga tid och koppla bort jobbet (vilket jag ständigt jobbar på) när jag är ledig så är det hur kul som hellst. Mycket att tänka på och egentligen precis så som jag föreställt mig.

* * * *


Jag har en liten bekännelse att göra: Jag har inte sett SATC-filmen ännu! Lite dålig stil känner jag...

* * * *


På fredag kommer min underbara vän till Varberg med sin sambo. Hon fyllde 24 (lammkött) i går och ska ha en liten fest på allmänhetens begäran. Helgen kommer alltså ägnas åt henne! Dessutom kommer J hem i helgen och stannar i två veckor, kan det bli bättre? Mina två älsklingar i Varberg på samma helg!


Lukas och Malin! Nyblivna sambosar!


Nu ska jag fortsätta vara ledig! So long party people!

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0