Vardagsrutiner

Det ska bli så sjukt skönt att komma in i de vanliga rutinerna igen. Gå upp, gå till skolan, plugga, gå hem, gå och träna, se på tv. Ta en spontan vardagsfika eller bara ta en promenad innan höstkvälls-mörkret faller. Låter det inte underbart?

(Om en månad kommer jag garanterat spy på det här inlägget, men just nu känns det väldigt lockande.)

Hur mycket jag än hade längtat efter att få jobba några månader, så va det ändå ganska skönt att sluta jobba och börja fokusera på skolan igen (har ju omtenta om en vecka). Har redan suttit i 1,5 timma och hör och häpnad, jag fattade en grej som vi satt och slet med i timmar i skolan. Lite kul, men är det inte så att hjärnan behöver ett break ibland?

Det här sista året ska jag göra en om strukturation i min vardag. (ska dessutom försöka vara stenhård på att hålla den)

1. Inte jobba mer än 3 ggr / månaden (blev oftast upp mot det dubbla om inte mer förra läseåret, för att kunna fokusera mer på skolan behöver man 1,5-2 lediga dagar i veckan, inte 6-7 dagars veckor. Dessutom får man ju inte jobba hur mycket som hellst för csn...) Är man student ska man ju ha kass ekonomi, så jag behöver ju inte satsa på att bli miljonär riktigt än.

2. Ha mer fasta pluggtider och inte tänka: "jag kan plugga lite på söndag så kan jag ta resten av dagen ledigt".
8.30 - 16 låter det rimligt?

3. Träna regelbundet (vilket jag faktiskt gjorde hela vårterminen och orkade fokusera flera gånger mer än innan)

September månad har alltså: 3 jobbdagar inplanerade, endast på lördagar och söndagar. Mån - Fredag tillängnas skolan och 2 kvällar är det träning.

Min träningskompis har ju flytt landet, men jag tror det kommer gå bra ändå. Ska försöka få med mig Eve att träna lite Box 'n Kick. Hon kommer garanterat tycka det är roligt (och jobbigt)!

Syrran verkar förövrigt ha det bra i Oslo. Hon har fått ett värligt bra jobb (som det verkar so far), lägenheten är fin och ligger i ett okej område. Kommer nog att flyta på bra. Hoppas att tiden tills att hennes J kommer upp går snabbt.

Vist har man lite dagliga internetrutiner? Man besöker diverse bloggar. De bloggarna jag brukar kolla in är dom du nedtill till höger (som liksom min har vart ganska ouppdaterade under sommaren). Sen kollar jag in min syrras bilddagbok för att se så att hon har det bra, givetvis blir det facebook, aftonbladet m.m.

I helgen ska jag och J bosätta oss ute på landet i min fars hus. Han ska åka upp till Värmland och sätta in fönster i en kompis sommarstuga. Jag och J ska då aggera hund- och kattvakter och dessutom plugga lite. Ska bli jätteskönt att komma från stan lite, har ju knappt vart nån annanstans på hela sommaren. Åstolsvistelsen gav helt klart mersmak för ett tyst och lugn miljö utan alltför mycket bilar och människor.

Nej nu väntar kalkylatorn på mig. Bäst att ge sig för idag!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Hm. Att vara student är också att vara fri. Blir allt för inrutat kan det bli trist.

Fast det kanske inte fungerar likadant för dig å andra sidan.



Om sidorna du läser börjar bli för många så tycker jag du ska testa Google Reader! (http://www.google.se/reader). Lägg till (RSS-/Atom-)feeds där och så läser du allt på ett ställe. Sjukt praktiskt, sparar en massa tid också! :)

2008-08-20 @ 15:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0