utvilad och slapp

Idag ställdes det minsann inga klockor, vaknade klockan halv elva och tog en dusch. Man brukar ju alltid känna sig lite halvdåsig när man sover länge, men idag känner jag bara att stress, press och för lite sömn börjar ge med sig för att kunna samla kraft till skolstarten. Om 1,5 vecka börjar jag, med en tenta... Men det känns helt okej!

Sitter just nu på Åstol i familjen E:s vardagsrumm och tittar ut över havet och en närmast klarblå himmel. Familjen O/E var här i helgen vilket va kul. Lite synd att jag blev trött och somnade vid klockan ett, fyra timmar från att festen skulle ta slut. Missade tydligen J som Rambo, mycket ledsamt.

Gick ju inte helt strålande för Kallur idag, inte för Mustafa heller... men det är det väll ingen som missat.

Js mormor var precis här med lite kräftor som vi ska stoppa i oss snart. Kräftor på en måndags eftermiddag - snacka om vardagslyx! Tror dock inte J är så sugen på ett glas vin till, hans bakfylla igår var helt galen.

I övrigt under Åstolsvistelsen har det mest vart lugna och slappa aktiviteter, förutom i går eftermiddag. Då mötte jag o Fam O/E upp Js systerbarn och gick till parken. Vi byggde sandslott, gungade, åkte rushbarna, gungade gungbräda och jagade varandra. Mitt i gungandet av gungbräda spräckte jag även mina favoritjeans så då kan ni ju själva tänka er hur vilda vi var! Har lite bilder som jag lägger upp imån. Min nya favorithobby är helt klart att bygga sandslott!

Nu ka jag pressa ute i solen en stund till, man får ju försöka bygga på solbrännan. Är just nu helt kritvit så en utomlansresa hade nog vart min enda räddning.

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0