färdigtorkat

Oj, vilken helg det har vart! Som vanligt så har helgen vart späckad från morgon till kväll - den här sommaren har verkligen vart aktiv och rolig, trots att jag jobbat mycket. I helgen var Maia här på besök från Oslo. Mycket mat på schemat: I fredags va hon här hos mig och åt, i lördags var vi ute och åt och gick en bar-runda, sen idag innan hon åkte var vi och käka frukost. Men gud va skänt det är att träffa en vän som man inte träffat på länge och ändå är allt precis som vanligt! Väldigt kul att ha dig här på besök!
Tog mig typ en dag att börja tänka på norska igen. När jag bodde i Oslo så började jag faktiskt till slut att tänka på norska, men ändå prata svenska (förutom till de gammla tanterna på jobbet, dom fattade inte vad jag sa om jag inte pratade norska).

Om mindre än en vecka så flyttar lillasyster till Oslo. Känns faktiskt helt okej om man jämnför med hur det kändes innan. Varenda gång hon nämnde Oslo förrut så sa jag: "nej du får inte åka, vem ska jag träna med, vem ska våldgästa mig o J och äta upp våran mat?" Men nu (efter några månader) har jag nog vant mig vid tanken och jag har fått hjälpa till lite så att jag är säker på att allt kommer gå bra osv.  Sen mins jag ju självklart hur bra jag o J trivdes i Oslo och jag själv har bara bra erfarenheter därifrån så det hjälper nog lite med. Men J: Vår telefonräkning kanske kommer bli lite högre nu i framtiden!

Sista jobbveckan står för dörren! Känner mig nöjd med min insats som ansvarig när chefen vart borta på semester. Nu vet jag vad jag behöver tänka på i en framtida arbetssituation.
1. Planera din dag
2. Stressa inte upp dig, då går allt tio ggr saktare
3. Deligera tydligt, folk hör inte vad du tänker
4. Gör allt pappersjobb kontinuerligt

Imorgon startar en mega-kanpanj: 40% på alla varor i hela butiken. Allt är fixat, bara lite mer skyltar som ska upp. Vi ska starta dagen med en bamsefrukost i vårt lilla fika-rum kl 8.30.

Saknar min J, det börjar kännas att man vart ifrån varandra i stortsett hela sommaren. Men de helgerna han har vart hemma har vart helt underbara. Vi har verkligen hittat på saker hela tiden, förutom förra tisdagen när jag helt out of the blue fick en dag ledigt (tack tack tack tack) och vi sov länge, åt frukost i över en timma, tittade på film, gick en promenad och bara slappad. Du är kärlek för mig hjärtat!

På lördag åker jag och familjen O/E till Åstol där J kommer stå och vänta på bryggan. Förhoppningsvis blir det lite kräftor och rökta räkor och även sällskap av Js syster, Js bästa kompis och hans tjej. Ska bli helt underbart att komma upp till ön!

Snart börjar ju skolan också, eller den 27e. Börjar lite löst med en omtenta, nu j-vlar ska jag sätta den! Ska faktiskt bli skönt att börja plugga igen, komma in i vardagen liksom.

Nu ska jag se lite SATC, finns det nån bättre söndagsunderhållning?

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0