pinsamt dålig förlorare/vinnare

Loggade in på facebook innan och såg att brosan laddat upp en "dålig förlorare"-film från Youtube. Gud det är så pinsamt att man ryser i hela kroppen. Kolla in den här.
Gud, det är så kul när folk gör bort sig! Det finns ju alltid den med Arne Hegerfors med, kolla in den här.

Nu är det ju som så att jag ka  vara riktigt pinsam vissa gånger när jag förlorar. Jag tror jag kan vara rätt argsint, barnslig, irriterande, oresonerlig och dryg. Det hela blir liksom tio gånger värre om jag förlorar mot J och mina vinster mot honom i exempelvis MarioCart, MarioParty m.m. är rätt så lätträknade, tyvärr. Det har liksom gått så långt att jag kanske föreslår en kväll att vi ska spela lite MarioCart och han säger nej för att han inte vill att jag ska lägga mig inom 40 min och vara skitsur, barnslig, irritarende och fruktansvärt dryg.

Om ungefär två timmar ska jag åk ut till fars hus, ska vara hund och kattvakt i helgen, jag och J. Kommer garanterat att bli supermysigt, vi har bara slappa aktiviteter på schemat och massa mat. Pappa har dessutom ordnat kräftor åt oss!

Efter tentan den 27e så ska jag o J sluta snusa. Det började med att jag skulle sluta och jag har förberett mig lite genom att sätta en datum, njuta av varenda snus, tjata på J att han måste gömma sina snusdosor o.s.v. J har sagt att han kan sluta med mig vilket är supergulligt så nu är det nog som så att vi båda ska sluta. Igår provande vi att inte snusa. Hade papper under läppen osv. Det slutade med att J hånskrattade åt mig när han hade klarat att vara snusfri i typ 4 timmar och jag kanske 2,5 och jag stoppade in en snus och försvarade mig med att jag inte ska sluta förän jag har gjort omtentan. Hörde om Js kompis som slutade snusa och svettades kopiösa mängder, hans tjej sa att man i princip kunde vrida ur hans lakan. Ska nog googla lite kring detta. Man kanske kan få lite tips...

Föresten så vill jag påpeka det att J är ju nästintill världsmästare i TV-spel så det är ju inte så konstigt att jag förlorar oftare än han, eller hur? När vi tävlar i andra grejer så vinner jag mer. Kommer aldrig glömma när jag o lillsyrran spöade skiten ur J och syrrans dåvarande kille i Alias. Eller när jag och Js storasyster vann i påskas. Jag har en annan dålig egenskap med, sjukt dålig vinnare, blir nog rätt dryg och barnslig då med. Tror lätt att jag är bäst i hela världen!

Nej, nu ska jag packa lite inför långhelgen och dammsuga.
Ha det kalas!


- - - -



Fick föresten en kommentar på mitt förra inlägg, skitkul! Ser ju att folk läser i bloggen och folk komenterar när de träffar mig, men det är fasen inte ofta som folk kommenterar i bloggen.

Jo, vist kan man känna sig fri som student, men samtidigt så är det svårt att hålla diciplinen uppe. Jag tycker snarare att det kan bli lite väl inrutat, och det är väll så det är med att ha jobb och en vardag med? Jag tycker snarer att fördelarna som student också blir till ens nackdel. Ta bara flextiderna man har. Man behöver inte börja förän klockan tolv, men när kvällen kommer så orkar man kanske inte sitta med div. skolgrejer utan vill hellre hänga med nån kompis, se en film eller nån serie, gå och träna. Så det är väll det enda jag har problem med som student: Diciplinen.

Vi lever helt klart i en inrutad värld och när sommaren kommer stressar vi omkring på diverse olika aktiviteter för att sen sakna vår inrutade vardag igen. Sen när det är typ okt, novemver så saknar vi sommaren och blir lite smådeppiga och så går vi och längtar efter vår 4 veckors långa semester.

Eftersom jag ändå länkat såmycket i detta inlägget så kan jag ju länka till denna passande musikvideon:
Living in a box! 

Återigen, ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: Mattias

Den första där är fejk fick jag reda på senare på dag. Från nåt humorprogram eller nåt. :)

2008-08-21 @ 12:10:56
Postat av: Cecilia

Hej Martina! Kikade efter dig på dressman igår men det var tomt. Ska bli kul att ses igen! Take care...och om du vill slå nån i Tv-spel så kan du spela med mig...jag är skitdålig!

2008-08-21 @ 13:49:12
URL: http://cissilicious.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0