höns-syster

Ni har väll hört talas om uttrycket "hönsmamma"? Höns-syster har precis samma innebörd...

Min lillasyster flyttar på fredag och som den hönsiga syster jag är har jag ordnat en liten goddiebag (som snarare blev en goddielåda) med bra-att-ha-saker. Den innehåller bland annat lite lättlagad halvfabrikats-mat som de kan käka när de kommer upp och håller på att flytta in, knäckebröd, räkost på tub och kaffe till frukost dagen efter, lite vanliga kryddor, plastlådor, en rosa potatisskalare m.m. Vad gör man inte för sitt yngsta syskon som i ens ögon alltid kommer vara liten?


Jag och världens bästa syster



Oj vad jag längtar till helgen och Åstoltrippen, ska bli riktigt kul. Hoppas väder-människorna har fel ang. 14 grader och regn. Kläder efter väder får det lov att bli...

Imorgon (onsdag) kommer J!! Ska inte släppa tagen om honom förän torsdag vid middagstid, då ska jag ut till lillasyster och lugna henne inför flytten.

Nån som följer OS eller? Kollar lite på samandragen på kvällarna men annars är det rätt lungt på den fronten med mig. Det är mycket skriverier och mycket som händer både i och utanför OS-arenorna, men en artikel som jag blev riktigt arg över när jag läste den var den här om invigningen. Ni förstår säkert varför utan att jag behöver utveckla det något mer.
 
Påtal om barn så har det blivit tillökning både här och där. I fredags va lyckan frame hos Familjen Jonsson, vist är han söt?

Nu ska jag nog ta o käka lite, får ta o sova snart med så att jag är pigg och utvilad imorgon.
Ha det kalas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0