tenta, städ o tvätt-dag

Oj vad många besökare jag kommer få med den rubriken... not!

Som sagt, dagen började med tenta. Gick väll sådär, men la som sagt ner hårdplugget för ett VG. Ibland tror man att man e stålkvinnan. Hade jag däremot haft tentan två veckor efter första tentan hade det säkert gått, men är man "ledig" några dagar mellan kursstarterna, inte fan sätter man sig o tragglar inför en tenta man har om 6 veckor. Inte jag iaf. Hade enormt höga tankar om mig själv när jag satt på tentan första gången: Jag ska plugga ek. en timma varje kväll. Kan räkna på en hand hur många kvällar som blev sådanna. Men men, man lär sig av sina misstag, right?

Tog samanlagt 6 timmar för oss att städa idag, det var välbehövligt. Har inte vart allt för många sånna aktiviteter det senaste. Hängde dessutom tvätt ute idag för första gången i år, torka på ett par timmar. Toppen! (oj va vuxen jag känner mig, skriver om städning och hur snabbt tvätten torkar ute)

Skulle rensa det där röret idag som går från undersidan av handfatet inne på toa och in o väggen, ni vet. Har gjort det tusentals ggr eftersom J anser att det är det vidrigaste man kan göra. Likaså tyckte min bror när vi delade övervåning hemma hos päronen en gång i tiden. Så ja, man kan väll säga att jag faktiskt kan detta (inte för att det är speciellt supersvårt). Hur som hellst så när jag va klar så gick det verkligen inte att få det tätt igen. Jag ljuger inte om jag säger att min hand va illröd för att jag tog i så mycket. När jag sen satte på vattnet så rann det vatten längs sidan av röret likt förbannat. Efter ett tag va jag så slut i handen o armen av att vrida på den där j*vla stora mutterliknande plast-saken att jag inte fick upp det igen, det jag själv dragit åt. Så i ett svagt ögonblick gick en sak inne i röret av och va i akut behov av att bytas ut. Samlade mod och gick in till min granne som skrattade lite o sa: ja, det har jag gjort minst hundra ggr! Sen förklarade han nått om att den där grejen (inne i röret) går av lite då o då eftersom man lutar sig lite mot handfatet och för att det är av plast. Toppen... vi får ett nytt imån så - tillsdess borstar vi tänderna utan vatten och spottar i toa-stolen.

Idag fyller Jessica 22 år!
Ja må hon leva, ja må hon leva, ja må hon leva uti hundrade år
Ja vist ska hon leva, ja vist ska hon leva, ja vist ska hon leva uti hundrade år
image138


Då vart det läggdags för min del, har ändå vart en rätt lång dag... Sov så gott!
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0