skyhög teleräkning, why?

Igår va jag o två tjejer från min klass uppe i Ullared och synade butiker som gör fel i vissa juridiska samanhang, samt intervjuat butikschefen på Sko-Boo. Dagen blev allt annat än jag förväntat mig. Vi hittade massa roliga fel som butikerna gjort (dock inte sko-boo - han hade stenkoll), fick många oförutsägbara svar i vår intervju och det va kul ihop med tjejerna.

När jag kom hem såg jag att min Telia-mobilräkning hade kommit. Öppnade den glatt eftersom den vart så låg jämnfört med mitt andra abonemang. Men shi fick jag - 491 kr vill Telia ha, alltså ca 250 kr mer än vad det brukar vara. Kollade den lilla specifikationen man fick med och insåg att jag enligt räkningen ringt i ca 6 timmar på en månad. Vilket var om jag jämnförde med dom andra räkningarna, sjukt mycket mer än vad jag gjort innan... kan ju inte stämma tänkte jag och ringde Kundtjänst. Där kunde dom inte hjälpa mer än att skicka ut en preciserad lista för det jag ringt för o då skulle det kosta 150 spänn, men jag blev hämvisad till Mina sidor på Telias hemsida. Efter många om och med lyckades jag fatta att den tjänsten som jag ville ha - specifierad faktura skulle kosta 30 kr på mina sidor. Blev lite irriterad! Varför kostar det pengar? En struntsumma iofs, men ändå. Sidan va dessutom väldigt konstigt upplagd, ska hur-som-hellst in och kolla sen igen, va för irriterad igår. Tycker inte att jag ringt så mycket... inte mer än vanligt!

Idag är det Valborg och som det ser ut nu blir det fest ikväll! Har lite lust att gå till Socitén, men hörde att det va legg 19 där... hur e det på Oscars är det barn-ålder in där med eller? Tydligen legg 21. Får kanske blir där då...

Nu blir det plugg!
Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0