Dagen som inte blev som den skulle

Idag när jag (försenad en kvart som vanligt) gick ner till skolan så kände jag att jag va spänd i ögonen. Svårt att förklara, vet inte om det har att göra med den ovana solen eller vad. Kan jag va alergisk mot pollen? Fast det har väll inte kommit ännu? Kom iaf ner till skolan och står o fyller på min vattenflaska när mobilen ringer. Jobbet. Fick glatt tala om för min trogne plugg-kambart att jag dels är försenad och börjar jobba om 40 minuter. Traska bort till jobbet och får lite ångest över att 6 timmars pluggtid försvinner. Men vad gör man inte, jobbarkompisens vilde son hade ramlat och slått upp hela läppen - stackarn! Hon lyckades dock komma framåt eftermiddagen så fikan med farmor, farfar och lilla-syster blev av som planerat. Innan dess var Jag o lilla-syster på tryckeriet för att hämta hennes projektarbete (o jag skulle betala så länge som den snälla stora-syster jag är). Visade sig dock att dom gjort fel på tryckeriet så nu får jag o mitt enormt feta visa-kort följa med dit en annan gång. Men shit happends, hon ska ju trots allt bli betygsatt på det då förstår jag om hon e perfektionist. Vi han en svång om HM också.
Uppdrag: Inköp av blajjor!

Efter 3 sorters kaka, kaffe o tårta hos farmor o farfar (varför har äldre människor alltid så mycket fika? Men gott va det...) traskar vi hem till mig o Johanna ser sin chans i att öva lite gura när min J inte är hemma.
    

Efter många suck o stön från min sida drar vi oss ner till gymmet för lite Box'n Kick, känner mig just nu i skrivande stund helt matt i kroppen. Men det är ett väldigt bra pass, varierande och roligt!

 jag = stark (not)

Nä den här dagen trodde jag skulle bli en produktiv-pluggardag, istället blev det jobb vilket är kul på sitt sätt, men ändå stressande när skolgrejerna lägger sig på hög framför en.

Ha det kalas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0