Då va det klart!

Inte helt oväntat så blir det AIK som möter Warberg i finalen. Känner man igen siffrorna 9-3? Så slutade den sista semifinal-matchen mellan AIK-Täby men även matchen mellan Wic-Pixbo i måndags. Nu ska bara Warberg vinna skiten också!

Va inne på aftonbladet.se innan idag och läste om ett äldre par som blivit bestulna på pengar i sitt eget hem. De hade hjälpt polisen att få fast de båda tjuvarna MEN de får inte tillbaka några pengar eftersom tjuvarna hade skulder hos kronofogden, dvs staten. Ähm? Lurar det svenska systemet sig självt ibland eller? Det är ju helt otroligt konstigt. Vem vet, kanske va det svenska staten som hade lejt tjuvarna? Nej, skämt-å-sido, efter den här publiceringen lär paret få tillbaka sina pengar fortare än kvickt.

Tur man har sina besparingar i madrassen och inte i skrivbordslådan! Madrassen börjar dock kännas lite tunn ;)

Ringde och prata några ord med pappsen idag, han var ute i vårvädret och satte potatis, till skillnad från mig som satt i vårt mörka personalrum helt utan fönster på jobbet. Blev lite avis, vad man saknar landet och att komma bort från butiker, bilar, avgaser och stress när man vart bosatt mitt i värsta storstadssmeter, i ett tätt bostadsområde och som nu precis bredvid en stor väg 2 min från centrum. Men gräset är väll alltid grönar på andra sidan, när jag va yngre ville jag inget annat än att gå just i smeten.

Kanske skulle tipsa pappsen om detta? Han skulle ju kunna smälla upp ett gigantiskt växthus nånstans på tomten. Som tack för mitt visade intresse borde jag ju lätt kunna få 50% av vinsten.

Blir allt som jag vill så åker jag nog till Åstol på lördag-morgon till på söndag. Men då måste det först lösa sig med biljett-köpet, att en tjej på jobbet inte blir smittad av sin magsjuke son och att jag får reda på allt detta inom rimlig tid. Men en tumme kan man ju alltid hålla för det - hade ju vart kul att åka om man väl är ledig och kan!

Imån är det träning som gäller, men först blir det lite jobb fram till klockan tre. Börjar känna mig lite stressad över att skolan hamnat i andra hand ett tag. Lär bli en tuff vecka nästa vecka...

Föresten så är ni så himmla konstiga. Vissa dagar så har jag 10 besökare andra har jag dryga 40, men allt som oftast ligger det på 15... vilka är ni? Blir ju lite nyfiken ;)

Nu är tvätten klar!
Ha det kalas!

Kommentarer
Postat av: jessica

jag är en utav dina trogna läsare iaf! hoppas du kommer ut i morgon, hade varit trevligt å ses! ha d kalas kram kram

2008-04-11 @ 22:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0